A finalidade é crear tres spin-off que permitan comercializar as tecnoloxías desenvolvidas
Os tres proxectos vigueses do programa Ignicia acadan un financiamento de 1,16 millóns de euros
UbiSmart céntrase en comunicacións móbiles; XHS Platform, en picosatélites e Biofast no eido dos bio
O programa Ignicia foi posto en marcha neste 2017 pola Axencia Galega de Innovación, Gain, como unha aposta por trasladar os resultados da investigación a unha etapa de explotación comercial. Nunha primeira fase preseleccionáronse 25 proxectos de universidades, centros de investigación e hospitais, entre eles sete da Universidade de Vigo. Na fase de maduración e investimento o xurado finalmente elixiu sete proxectos en total, tres da Universidade de Vigo, outros tres de Santiago e un de Gradiant. Agora, a Xunta de Galicia en colaboración da Fundación Barrié, acaban de dar a coñecer o financiamento que recibirá cada un dos proxectos: 469.700 euros para UbiSmart, promovido por Felipe Gil, Francisco Javier González, Alexandre Bastos e Raja Bose; 443.792 para XHS Platform, de Fernando Aguado, Arno Formella, Ricardo Tubío, Alberto González e Diego Nodar e 247.120 para Biofast, liderado polos investigadores Pío González, Julia Sierra e Stefano Chiussi. En total, os tres proxectos da Universidade de Vigo recibirán 1.160.000 €.
A vicerreitora de Investigación e Transferencia, Asunción Longo, valora moi positivamente este resultado, xa que o Comité de Investimento finalmente apostou por financiar os tres proxectos vigueses seleccionados na segunda fase, que ademais acadan achegas que responden ás necesidades plantexadas polos equipos. O importe das axudas foi determinado en función de estudos de mercado, validación técnica, análise de oportunidades de negocio, posibles investidores futuros, etc. Ángeles López, responsable da Oficina de I+D, explica que se trata de “proxectos de proba de concepto ou desenvolvemento comercial”, que son froito do traballo conxunto dos equipos de investigación e da Oficina de I+D. Destaca que é un “gran logro para a nosa Universidade”, que acadou preto da metade dos proxectos concedidos e unha “contía significativa que se supón que se multiplicará na fase de comercialización, se teñen éxito”.
O obxectivo da convocatoria é avanzar nas etapas de maduración dos resultados de investigación para chegar finalmente ao mercado, polo que ao final do período de desenvolvemento comercial crearanse tres spin-off para explotar as tecnoloxías. A convocatoria considera un período temporal que non debería superar os catro anos, xa que ao tratarse dun programa de proba de concepto e desenvolvemento comercial, só se podían presentar tecnoloxías medianamente maduras. Por outra banda, a vicerreitora explica que o comité encargado de analizar os proxectos achegou recomendacións aos grupos, encamiñadas por exemplo, á profesionalización dos labores de xestión e xerencia das futuras empresas e, de feito, reserva parte das axudas a este fin, co obxectivo de que as e os investigadores non se teñan que ocupar de tarefas de administración.