O alumno de doutoramento de BBAA Manuel Mata vén de publicar o seu primeiro poemario
Un ‘bo salvaxe’ construído con poemas
O texto foi proclamado gañador da XIX Premio Gloria Fuertes de Poesía Joven
“Creo que existen medios máis apropiados que outros para cada tema que un quere tratar”, sostén Manuel Mata, alumno de doutoramento da Facultade de Belas Artes, que combina o seu labor artístico en eidos como a poesía experimental coa investigación que para a súa tese centra no movemento literario do realismo sucio e a translación dos seus fundamentos á arte contemporánea. Alumno que o pasado mes de maio proclamábase gañador do XIX Premio Gloria Fuertes de Poesía Joven con El buen salvaje, un poemario que vía a luz nas últimas semanas de mans de Ediciones Torremozas e ao que deu o título dun dos poemas incluídos neste seu primeiro libro.
“No concerninte a El buen salvaje, a única forma de contar o que quería contar era mediante a poesía escrita, mediante un libro de poemas”, sinala Mata, quen é da opinión que en campos como a poesía “os preámbulos non teñen o menor sentido”, polo que, engade, “a mellor forma de presentalo quizais sexa dicindo que é un segredo e que é meu”. Seleccionado por unanimidade por un xurado composto por Ana Rossetti, Javier Lostalé e María Porpetta, Mata obtivo neste certame para textos en castelán de autores e autoras dun máximo de 25 anos o seu primeiro recoñecemento, admite, “como escritor e como calquera cousa”, motivo polo que incide en que o galardón, dotado cun premio económico de 1000 euros e a edición da súa obra, constitúe para el unha “tremenda honra, tanto por estar ligado á Fundación Gloria Fuertes como porque os xuíces considerasen que o libro merece a pena”.
Do realismo sucio á poesía experimental
No fallo do premio salientábase tamén o labor artístico e investigador de Mata Piñeiro, “nos límites da literatura e os demais campos artísticos deste alumno de doutoramento, que centra a súa tese no movemento literario coñecido como realismo sucio. “Interésame pescudar cales son os fundamentos que configuran a obra dos seus principais autores e como outros medios artísticos poden acoller ditos fundamentos na arte contemporánea, enriquecéndoos e complementándoos”, salienta Mata.
“Creo que existen modos máis apropiados que outros para cada tema. Así mesmo, creo que nun tema pode haber o suficiente potencial como para necesitar máis dunha única vía de expresión”, salienta neste senso Mata, quen, do mesmo xeito que viu na poesía o mellor vehículo para dar forma a El buen salvaje, ten abordado no seu labor artístico campos como a poesía experimental. “Trátase máis ben de que cada medio que escollo corresponde a unha parte do que me interesa e cada ferramenta que utilizo é a que me parece máis apropiada”, recoñece neste senso o artista, que hai uns meses desenvolvía Beata, un proxecto que desenvolveu xunto co artista e profesor de Belas Artes Xoán Anelo, que tiña como eixo ás escritoras da beat generation. Naquel caso, avogaron por unha obra de carácter sonoro, “porque sinxelamente a natureza dos elementos que decidimos tratar esixía unha proposta desa índole e iso é o que fixemos”. Do mesmo xeito, máis aló do seu primeiro poemario, Mata ten desenvolvido nos últimos anos varias propostas de “poesía experimental que non entran dentro das marxes convencionais”, o que o levou “a empregar certos recursos que imposibilitan ou fan incoherente a formalización das propostas nun libro”, como si acontece agora cos poemas que integran El buen salvaje.