Volve a programación do ciclo Docs del Mes

Seis documentais para a reflexión social

No campus de Ourense mantense o visionado on-line

• Entidades Colaboradoras
  • Público externo
DUVI Ourense 23/01/2023

Cada curso académico, o campus de Ourense participa, ao igual que o campus de Pontevedra, na iniciativa Docs del Mes, un ciclo de cinema documental que se desenvolve de xeito paralelo en preto de 70 cidades de toda España. Neste segundo cuadrimestre serán seis, unha cada mes, as obras internacionais de temáticas moi diversas que se poderán ver de xeito virtual no marco desta iniciativa.

Segundo explica Filemón Rivas, responsable de Actividades Culturais do campus de Ourense, este cuadrimestre mantense o visionado en liña e non presencial dos documentais. Todas aquelas persoas que desexen ver en liña cada obra deberán remitir unha solicitude ao enderezo electrónico docs-ou@uvigo.es e enviaráselle o enlace e o código necesarios para o seu visionado na rede, que estará habilitado durante un período de tempo determinado. Este procedemento será o que se aplique cada mes para o documental correspondente.

Diversidade temática

A programación arranca este mes de xaneiro cun filme no que a cineasta finesa Leena Kipeläinen “reconstrúe a incrible vida de Maija Isola”, unha artista que “revolucionou o mundo do deseño téxtil” nas décadas de 1950 e 1960 “cun estampados florais que se converterían nun éxito global”, como destaca a promotora de Docs del Mes. Ao mes seguinte, en febreiro, poderá verse Un viaje de mármol, un documental do director chinés Sean Chang que se presenta como “unha reflexión con humor sobre a autenticidade, a tradición, as relacións internacionais e a absurdeza da economía global”, na que amosa como os bloques de mármore extraídos dunha canteira en Grecia viaxan en barco a China “para seren convertidos en esculturas e columnas de estilo grego”.

Xa en marzo, a actividade continúa con No place like home, de Emilia Beck, un documental que retrata a historia de Priyangika Samathie, “unha muller nova adoptada por unha familia norueguesa que quere reconciliarse coas súas orixes en Sri Lanka”, dando lugar a “unha viaxe existencial convertida nun clamor anticorrupción”, como sinalan desde a empresa promotora. Ao mes seguinte, o ciclo viaxa ata Xapón, coa proxección de Rising from the tsunami, un documental no que Hélène Robert and Jeremy Perrin propoñen un “percorrido misterioso e poético”, a través dos testemuños dos superviventes, polas consecuencias psicolóxicas e emocionais que supuxo o tsunami que en 2011 asolou á costa de Tohoku, deixando máis de 15.000 falecidos.

Docs del Mes continuará en maio con The pawnshop, unha “emotiva historia” de Lukasz Kowalski sobre a parella propietaria da que é “probablemente a casa de empeños máis grande de Europa” e en como o crecemento do paro na cidade polaca na que se atopa rematou por convertela “nun centro de vida importante para a comunidade local”. Finalmente, en xuño proxectarase President, un documental que Camilla Nielsson centra na figura do político Nelson Chamisa e na primeira campaña electoral vivida en Zimbabue tras o réxime de Robert Mugabe, que se presenta como “unha crónica inspiradora e impactante sobre a loita pola democracia nun sistema corrupto controlado por militares”.