Programa de Doutoramento en Creación e Investigación en Arte Contemporánea pola Universidade de Vigo
Coordinación do título
Ignacio Fernando Barcia RodríguezCentro ao que se adscribe
Escola Internacional de Doutoramento
Campus
Código RUCT
Contacto
-
María Eugenia Romero Baamonde
Nome: Sexualidades Des-Xeneradas na Práctica Escénica ContemporáneaData de lectura:Directores:Xosé Manuel Buxán Bran
-
Manuela Elizabeth Rodríguez González
Nome: A pegada gráfica do bosquexo en animación comercialData de lectura:Directores:José Chavete Rodríguez, María Sol Alonso Romera
-
Natalia Desirée García Lema
Nome: A no-imaxe como espellismo: fragmentación e diseminación na fotografía actualData de lectura:Directores:José Castro Muñiz
-
Daniel Rodríguez Palacios
Nome: Estética e ética da ilustración de fantasía. Monstros, universos, héroes e antihéroes.Data de lectura:Directores:María José Pérez Fabello
-
Manuel Mata Piñeiro
Nome: A esencia quente. Unha interpretación dos fundamentos do realismo sucio na arte contemporánea.Data de lectura:Tese con mención internacionalDirectores:María Almudena Fernández Fariña
-
Mohamed El Amine Asselman
Nome: Zellige e creación contemporánea en Marruecos e España: O Zellige (Alicatado) como soporte identitario na arte e no deseño.Data de lectura:Directores:Juan Carlos Meana Martínez
-
Yolanda Ríos Coello
Nome: A construcción sensible do espazo privado na arte: do cuarto propio ao cuarto propio conectadoData de lectura:Tese con mención internacionalDirectores:María Consuelo Matesanz Pérez
-
María de la Luz Feijóo Cid
Nome: CORPO E PINTURA. EXTENSIÓN DO ACTION PAINTING DE JACKSON POLLOCK NA PRÁCTICA ARTÍSTICA CONTEMPORÁNEAData de lectura:Directores:María Almudena Fernández Fariña
-
Gonzalo José Rey Villaronga
Nome: Estratexias creativas da arte fronte á dividualizaciónData de lectura:Directores:Juan Carlos Meana Martínez, ELÍAS MIGUEL PÉREZ GARCÍA
-
Manuel Mas Martín-Cortés
Nome: Dionisio Canas: prácticas artísticas dun poeta, un percorrido pola periferia.Data de lectura:Directores:Juan Carlos Meana Martínez
-
José Francisco García
Nome: SECOND LIFE, REALIDADE DUPLICADA E PRAXIS ARTÍSTICA NO METAVERSOData de lectura:Directores:Juan Carlos Meana Martínez
-
María José Prada Rodríguez
Nome: O libro en abismo. Relacións e transferencias entre imaxe e dispositivo no libro de artista.
Data de lectura:Tese con mención internacionalDirectores:Alberto José Ruíz de Samaniego García, Ann Heyvaert
-
Román Padín Otero
Nome: A articulación da moda no espazo museístico no cambio de milenio.Data de lectura:Directores:María Dolores Dopico Aneiros
Descrición
A creación artística é unha actividade xeradora de coñecemento, cunhas esixencias metodolóxicas propias que atenden á produción, o análise e a interpretación artísticas, axuntando creación e investigación.
A integración da produción artística no contexto cultural é a que permite unha rexeneración das capacidades simbólicas, así como a permanente reelaboración dos parámetros estéticos que a constitúen, contribuíndo e influíndo na maneira de percibir, sentir e conceptualizar os valores que rexen nunha sociedade.
Os contextos sociais na terceira cultura implican unha interrelación moito máis sistémica. Iso precisa a incorporación ao noso contexto cultural de suxeitos altamente responsables, creativos e con gran capacidade de análise da contorna.
O ensino e investigación artísticas han de entenderse como unhas actividades interdisciplinares que poñen en xogo os recursos perceptivos, emocionais e conceptuais que incumben ao cidadán, procurando un maior e mellor nivel cultural, unha integración nos contextos, un coñecemento responsable para contribuír ao enriquecemento do patrimonio cultural e á súa transmisión.
Neste novo contexto, a figura do/a artista como profesional ou investigador/a, integrado en equipos interdisciplinares, perfílase como unha das máis sólidas saídas profesionais.
Obxetivos:
Formar artistas e investigadores/as que entendan a arte como unha forma de coñecemento integral, que o insira no seu contexto sociocultural e o relacione con diferentes disciplinas.
Capacitar a artistas e investigadores/as para articular respostas cuestións expostas mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación artísticos innovadores Capacitar a artistas e investigadores/as para transmitir e proxectar, con sentido analítico e crítico, os coñecementos adquiridos durante as súas producións e/ou investigación.
Liñas de investigación
- Modelos relacionales na investigación artística
- Gnoseoloxía da arte. A escultura como saber. A arte nas sociedades do coñecemento
- Creación, investigación, coñecemento, produción, difusión e xestión na arte contemporánea.
- Procesos de creación e investigación: Aproximación a unha epistemoloxía da arte. Posta en escena de relatos espacio temporais complexos. Escultura e instalación. Arte e espazo público.
- Arte e antropoloxía
- Imaxe mental. Imaxes mentais e creatividade
- Poéticas do proceso; evolución e complexidade Los dispositivos de reprodución dende o trinomio arte, ciencia e tecnoloxía. Estratexias diverxentes na práctica artística contemporánea
- A dimensión escultórica das prácticas artísticas: Procesos de materialización e visualización. Situacións de alteridade. Espacialidad.
- Formas de procesar. A idea de proceso como acto creativo
- O funcionamento das linguaxes artísticas nos seus procesos de creación
- Identidades non normativas
- Identidades periféricas. Prácticas artísticas non objetuales, prácticas artísticas derivadas de cultura e mercado GLBT, práctica artística e muller, masculinidades
- Miradas e invención de identidades
- Arte e identidade
- Imperfeccións na memoria. A vaguidade de ver. Produción de autobiografías e biografías axenas dende a representación artística e a escritura. Obras de anónima factura.
- Pintura no campo expandido. Aperturas e derivas da pintura contemporánea.
- Aperturas e derivas na pintura contemporánea. Relación Pintura, cine, ilustración e animación.
- A utilización de procedementos e técnicas alleas á corrente dominante da historia da arte e a tradición artística, a revisión dos xéneros e categorias
- Fronteira e desbordamentos entre xéneros e medios
- Negación da representación
- A reciprocidade do apropiacionismo simbólico no declive da arte contemporánea española
- Fotografía creativa contemporánea. Fotografía histórica galega.
- Arquivo, site specific, working progress
- Arte e Arquitectura. Arte e espazo social.
- Debuxo e gráfica contemporánea
- Pintura contemporánea. Percorridos urbanos.
- Gráfica contemporánea de campo expandido e arte múltiple
- Orixinal, copia, imitación, plaxio
- Arte gráfica. Múltiple e transformación.
- O retrato imposible. Fotografía e corpo
- Vestir o corpo. Narrativas na arte contemporánea
- Proxectos de arte de acción que utilicen o corpo, o tempo e o espazo como ferramentas fundamentais.
- Creación, investigación, coñecemento, produción, difusión e xestión na arte contemporánea. Arte e xénero. Corpo e escultura.
- Estudos sobre a produción cultural en Galicia. Políticas culturais aplicadas.
- Creación, investigación, coñecemento, produción, difusión e xestión na arte contemporáneo.Historia e crítica da arte. Arte pública.
- Hª da arte contemporánea Proyectos expositivos. As marxes da modernidade: Interrelación entre arte, deseño e moda. Hª da arquitectura contemporánea: Espectáculo e posmodernidade
- Historia do deseño e a Tipografía
O Sistema de Garantía de Calidade de Doutoramento da Universidade de Vigo ten un carácter institucional.
Está dirixido e coordinado a través da Escola Internacional de Doutoramento.
A información xeral sobre a xestión da calidade nos doutoramentos (documentación do sistema de garantía de calidade, política e obxectivos de calidade, programas de calidade, Comisión de Calidade da Eido) está dispoñible nesta ligazón.