Xornadas

A cooperación universitaria ao desenvolvemento ante a Axenda 2030

19 e 20 de novembro

UVigo – Responsabilidade social axenda 2030 25/10/2018

A Rede Galega de Cooperación Universitaria ao Desenvolvemento (RGCUD), conformada polas Universidades da Coruña, Santiago de Compostela e Vigo organiza, co apoio da Dirección Xeral de Relacións Exteriores e coa Unión Europea da Xunta de Galicia, as xornadas “A cooperación universitaria ao desenvolvemento ante a Axenda 2030”.

• Lugar: sala 1 do Edificio Miralles, campus universitario, 36310 Vigo
  • Data: 19 e 20 de novembro
  • Persoas destinatarias: comunidade universitaria e entidades sociais

Dirixidas a persoal docente e investigador, persoal de administración e servizos, estudantes así como a traballadores e traballadoras de entidades sociais que teñan un interese especial na cooperación universitaria ao desenvolvemento, estas xornadas serán a oportunidade de achegarse a este fenómeno a través do diálogo entre os principais actores da cooperación co obxectivo de crear un espazo de reflexión en torno á Axenda 2030.

• Entregarase un certificado de asistencia a todas as persoas
  • A asistencia do profesorado acreditarase como innovación docente
  • A asistencia do alumnado será recoñecida academicamente polas tres universidades. Contacta coa túa universidade para comprobar os mecanismos de recoñecemento: ocv@udc.es, sepiu.santiago@usc.es ou direc.rsco@uvigo.es.

Luns, 19 de novembro de 2018

Bloque I      Delimitando a cooperación universitaria ao desenvolvemento

09.00 h - 09.30 h Acreditación de participantes
09.30 h - 10.00 h Inauguración
10.00 h - 11.30 h Relatorio
Despexando a incógnita. Que é a cooperación universitaria ao desenvolvemento?
11.30 h - 12.00 h Pausa café comercio xusto
12.00 h - 14.00 h Mesa redonda
A diversidade da cooperación universitaria ao desenvolvemento. Que están a facer as universidades en cooperación ao desenvolvemento?

Bloque II    O ecosistema da cooperación universitaria ao desenvolvemento

15.30 h - 17.00 h Mesa redonda
Que instrumentos poñen as administracións públicas á disposición da CUD? Unha simbiose institucional necesaria
17.00 h - 17.30 h Presentación de pósters
17.30 h - 19.00 h Mesa redonda
Pechando o círculo. Que demandan ás universidades os actores beneficiarios da cooperación?

Martes, 20 de novembro de 2018

09.00 h - 11.00 h Mesa redonda
O papel das ONGD na estratexia da cooperación universitaria
11.00 h - 11.30 h Pausa café comercio xusto

Bloque III    A Axenda 2030. O reto da Universidade do século XXI

11.30 h - 12.45 h

Relatorio
O novo paradigma do desenvolvemento sostible. As chaves do proceso de elaboración da Axenda 2030

12.45 h - 14.00 h Relatorio
Como adaptar os ODS ás nosas universidades? Especial referencia á cooperación universitaria ao desenvolvemento
16.00 h - 18.00 h Mesa redonda
Axenda 2030 e Universidade. Cara onde debe ir a cooperación universitaria ao desenvolvemento?
18.00 h - 20.00 h  Mesa redonda
O empoderamento da muller a través da cooperación ao desenvolvemento
20.00 h - 20.15 h

Clausura das xornadas

Na xornada do 19 de novembro, entre as 17.00 h e as 17.30 h está prevista unha sesión de presentación de pósters que recollan os resultados de investigacións ou experiencias sobre cooperación ao desenvolvemento e a Axenda 2030 no ámbito da universidade.

De entre os pósters enviados, seleccionaranse nove cuxa impresión será subvencionada pola organización das xornadas. O resto de pósters correrán a cargo das persoas que os presenten.

Quen pode participar?
Todas aquelas persoas que estean investigando ou queiran dar a coñecer algún tipo de iniciativa sobre cooperación ao desenvolvemento e a Axenda 2030 implementada nunha universidade.

Como serán as presentacións?
Nun espazo habilitado no Edificio Miralles, organizarase unha exposición e as autoras e autores dos posters atenderán as preguntas das persoas asistentes.

Cales deben ser as dimensións dos pósters?
Os pósters terán como máximo 120 cm de alto por 90 cm de ancho.

Prazo de presentación
Ata o 12 de novembro enviarase a proposta de póster ao enderezo electrónico direc.rsco@uvigo.es

Selección
Un comité formado por representantes das universidades da Coruña, Santiago de Compostela e Vigo seleccionarán nove pósters cuxa impresión será subvencionada pola organización das xornadas. Os criterios de selección son os seguintes:

• Rigor científico ou interese da iniciativa (40%)
  • Capacidade de síntese (25%)
  • Orixinalidade do enfoque (15%)
  • Calidade gráfica e de composición (20%)

Publicación dos pósters seleccionados
A listaxe de pósters seleccionados será publicada o 13 de novembro.

Sesión de presentación de pósters
O 19 de novembro as persoas con pósters seleccionados deberán colgalos no lugar habilitado do Edificio Miralles antes da sesión de presentación que terá lugar ente as 17.00 h e as 17.30 h.

Se queres participar na organización das xornadas “A Cooperación Universitaria ao Desenvolvemento ante a Axenda 2030”, podes facelo a través dun proxecto propio de voluntariado:

• Obxectivo xeral
    Axuda para relacionarse coa comunidade universitaria
  • Obxectivo específico
    Atención ás persoas participantes nas xornadas.

• Destinatarios do programa
    Poboación en xeral

• Perfil das persoas voluntarias
    Persoas con capacidade para axudar na organización da xornada e con don de xentes para tratar coa comunidade universitaria