O centro organiza a terceira edición desta xornada aberta á comunidade universitaria o 26 deste mes

O Cinbio volverá “falar de ciencia en igualdade”

Esta acción conta co apoio da Unidade de Igualdade da UVigo

• HRS4R
  • Igualdade
DUVI 09/05/2023

Co obxectivo de introducir a perspectiva de xénero na comunicación e na divulgación científica, o Centro de Investigación en Nanomateriais e Biomedicina, Cinbio, organiza un ano máis a xornada Falemos de ciencia en igualdade. O evento, que terá lugar en modalidade presencial o venres 26 de maio nas instalacións do propio centro, pretende, como explica a subdirectora do Cinbio, Diana Valverde, “destacar as bondades da comunicación e da divulgación científica, facendo un especial fincapé no uso da perspectiva de xénero e na importancia de visibilizar a muller, fomentando unha comunicación máis inclusiva”. A catedrática engade que se trata “dunha formación transversal para deseñar estratexias de comunicación e divulgación das investigacións que teñan en conta a dimensión sexo-xénero, tal e como recomendan os obxectivos de igualdade recollidos no programa Horizon Europe”.

Esta terceira edición, que dará comezo ás 09.00 horas, arrancará coa conferencia Sesgo de xénero en divulgación científica, impartida pola responsable da Unidade para o Avance da Comunicación Científica da Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), Cintia Refojo, na que tratará de rachar coas limitacións que atopan as mulleres na súa carreira investigadora. Tras ela, Teresa Piñeiro, docente e investigadora da Área de Comunicación Audiovisual e Publicidade da Universidade da Coruña, será quen tome a palabra coa súa charla Por que tan poucas? Visibilizando mulleres ao mando, unha reflexión sobre a importancia da creación de equipos e espazos liderados por mulleres. A continuación, Maider Eizmendi, profesora do Departamento de Xornalismo da Universidad del País Vasco (UPV/EHU), impartirá o último relatorio da mañá baixo o título Impulsando o contido das científicas: ciencia, divulgación e xénero.

Tras unha breve pausa, que permitirá ás persoas asistentes compartir as súas experiencias e seguir adquirindo novos coñecementos sobre a materia, unha mesa redonda sobre a situación da muller na ciencia porá o broche final a esta acción formativa organizada polo Cinbio desde hai tres anos.

Inscrición previa

A xornada desenvólvese no marco das axudas promovidas pola Unidade de Igualdade da Universidade de Vigo para a organización de actividades que contribúan á sensibilización en materia de xénero e á transmisión de valores igualitarios na institución académica. As persoas interesadas en asistir deberán inscribirse previamente a través do formulario que xa está dispoñible na páxina web do Cinbio, sendo unha acción formativa aberta ao público xeral, e de especial interese tanto para o persoal investigador do Cinbio como para membros da comunidade universitaria da Universidade de Vigo, que poderán validala para o recoñecemento de créditos ECTS.