Segundo se conclúe na tese de doutoramento de Elena Lorenzo
Clases de educación postural para evitar doenzas de costas en alumnos de secundaria
A autora propón unha unidade didáctica dentro da materia de Educación Física
Como unha das doenzas máis antigas do ser humano, a dor de costas representa hoxe en día un dos maiores problemas a nivel social, feito que se agravou nos últimos anos co incremento de rapaces cada vez máis novos que padecen esta molestia. Sen embargo, e segundo se conclúe nunha tese de doutoramento do departamento de Didácticas Especiais da Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte, este tipo de problemas poderían evitarse a través dunha axeitada educación postural que ensine aos alumnos os coñecementos necesarios para o coidado das costas. Deste xeito, a autora da investigación, Elena Lorenzo, afondou durante catro anos en como desde a área da Educación Física é posible promover a saúde para evitar as comúns doenzas e alteracións das costas, en concreto nos rapaces de ensino secundario.
A Educación Física como a promotora da saúde
Para levar a cabo o seu estudo, Elena Lorenzo deseñou e puxo en práctica unha intervención dirixida a alumnos de 3º de ESO coa que, a través dunha unidade didáctica, os rapaces coñecerían as principais regras para adoptar posturas axeitadas e evitar así as futuras doenzas de costas. A proposta da autora incluíuse dentro da materia de Educación Física, a área da que ela provén e coa que considera máis doada a promoción da saúde. Este non é o primeiro caso no que se pretende incluír a educación postural neste eido, “cada vez son máis os proxectos deste tipo que toman en conta a actividade física, baseada en transmitir coñecementos que outorguen aos estudantes a responsabilidade de decidir e realizar condutas saudables”, explicou a investigadora. Ademais, engadiu que “é preciso amosar a importancia que ten para que a súa presenza na práctica sexa máis continuada”.Os resultados obtidos da intervención amosaron unha actitude do alumnado cara á unidade didáctica moi positiva, así como unha modificación nos hábitos diarios de conduta dos estudantes. Por outra banda, en determinados rapaces mudou a concepción que tiñan da Educación Física como rendemento físico, pasando agora a formar parte desta nova perspectiva da materia o coñecemento do corpo, a importancia dun exercicio racionalizado ou incluso a mellora da autoestima.