Segundo se desprende da tese de doutoramento de Isabel García
A condición material e física das fotografías determina a apreciación e uso da imaxe
Coma un percorrido sobre os usos da fotografía, sempre en función do que representa como obxecto, preséntase a tese de doutoramento de Isabel García. Os diferentes usos e contextos nos que cada un de nós situamos unha simple fotografía de carnét abonda para ilustrar a natureza do seu traballo. Non é o mesmo que estea colocada nun álbum -e cal sexa a súa posición no discurso que se establece entre as páxinas do álbum-; que se leve na carteira, como unha reliquia dun ser querido ou representación; que forme parte dunha tarxeta ou que acade o nivel de exvoto. Así, e cunha mirada específica desde a arte, García destaca o valor estético e significativo destes obxectos.
Segundo comenta a autora, a motivación da tese naceu dun interese cara a determinadas fotografías que resultaban particularmente evocadoras “non só polo que amosaban senón por como o facían”. Unha "marca de óxido ou das roídas dos ratos" levárona a considerar a súa presenza física, normalmente obviada. No seu estudo, García tampouco evita o debate sobre a "tendencia á desmaterialización" que a auxe da dixitalización no eido da fotografía presenta. Ao respecto, García posiciónase afirmando que “para que siga existindo a fotografía ten que permanecer o obxecto, do contrario, haberá imaxes pero non fotos”.
García vincula o valor obxectual dunha fotografía segundo as propiedades materiais resultantes do procedemento fotográfico empregado –tamaño, textura, cor-, as cualidades físicas derivadas do uso como as enrugas ou inscricións, a ubicación e o contexto no que se conserva a imaxe, a utilización que dela se faga e a intención plástica do autor. Así, sinala as caixas como a ubicación na que “apreciamos as fotos en todo o seu esplendor”, destaca “a narración e o contexto” que o álbum lle dá ás imaxes “destacando o seu carácter obxectual” e presta especial atención á relación da fotografía coa morte, atendendo ás fotos das lápidas.
Para ilustrar o contido da súa tese, Isabel García acode a artistas como Christian Boltanski ou Rosângela Rennó cuxa obra completa se sitúa no contorno da apropiación da fotografía privada. Sobre estes autores, García destaca o feito de que traballen con fotos “que non pertencen ao seu propio contorno” e que a través do seu proceso creativo fan súas.