Foi ofrecida polo catedrático José Manuel Sobrino

Unha conferencia aborda o conflito entre Rusia e Ucraína desde a perspectiva do dereito internacional

A iniciativa arranca unha nova edición do Curso de Actualización Xurídica

• Entidades Colaboradoras
  • Público externo
  • Académica
DUVI Ourense 21/10/2022

Este venres arrancou na Facultade de Dereito do campus de Ourense unha nova edición do seu Curso de Actualización Xurídica, no que se abordan temáticas de actualidade e transversais ás diferentes áreas do dereito. A súa primeira conferencia consistiu nunha aproximación desde o dereito internacional ao conflito armado entre Rusia e Ucraína e foi ofrecida por José Manuel Sobrino Heredia, catedrático de Dereito Internacional Público da Universidade da Coruña.

Na súa conferencia, presentada polas profesoras Francisca Fernández Prol e Mª Belén Sánchez, o relator presentou “o conflito armado que existe desde hai oito meses entre Ucraína e Rusia pero non desde unha perspectiva política senón desde unha perspectiva xurídica, desde o dereito internacional”. Na súa intervención analizou se se trata dun conflito armado internacional (como di Nacións Unidas) ou dunha operación militar particular (como di Rusia), sinalando o catedrático que “realmente é o primeiro”. Sobrino Heredia explicou que “Rusia di que non houbo agresión pero segundo o dereito internacional é agresión” e, apuntou, “conflito armado e agresión significa que hai que aplicar o dereito internacional humanitario, que se está violando continuamente”.

Ao longo da súa conferencia ante o alumnado e profesorado presente, o catedrático de Dereito Internacional Público tamén falou de dereito dos conflitos armados, do tipo de armas se empregan e de como “asistimos a crimes internacionais”, en concreto crimes de guerra, crimes de lesa humanidade e crimes de agresión. Tamén explicou como “eses crimes hai que logo demostralos” e como está funcionando a Corte Penal Internacional, o Tribunal Europeo de Dereitos Humanos e a Corte Internacional de Xustiza. “Agora mesmo hai asuntos pendentes ante estas tres instancias xudiciais nas que Ucraína ten solicitado medidas cautelares que Rusia non está aplicando”, indicou. A situación, dixo José Manuel Sobrino Heredia, resulta complexa desde o punto de vista do dereito internacional xa que Rusia é membro permanente do Consello de Seguridade de Nacións Unidas e pode vetar a maior parte das iniciativas internacionais. "Rusia ten a forza e a lexitimidade que lle dá o dereito ao ser recoñecido como membro permanente deste Consello de Seguridade, que é o órgano fundamental polo que respecta ao mantemento da seguridade e a paz internacionais e iso bloquea o funcionamento das Nacións Unidas”, afirmou. Fronte a este bloqueo, apuntou, buscan saídas a Corte Penal Internacional e o Tribunal Internacional de Dereitos Humanos. “A resolución que adopte a Corte Internacional de Xustiza vai ser máis testemuñal que outra cousa porque para que fose eficaz tería que pasar polo Consello de Seguridade e o Consello de Seguridade non llo admite”, comentou o experto.

Inicio do Curso de Actuación Xurídica

Con esta conferencia arrancou un curso académico máis na Facultade de Dereito o seu Curso de Actualización Xurídica. A iniciativa, que cumpre a súa quinta edición, contará con oito conferencias, cada unha delas centrada nunha área diferente do dereito, sobre temas de carácter transversal e de actualidade no eido xurídico. Esta actividade púxose en marcha en 2017/2018 no marco das accións da Comisión de Calidade do centro como un programa de formación permanente no que cada área del participa propoñendo un experto ou experta e unha temática que poida ser de interese para persoal docente e investigador das diferentes áreas de coñecemento no eido xurídico.

Como en anteriores edicións, os obxectivos desta iniciativa son avanzar na formación multidisciplinar do persoal docente e investigador deste centro e do seu alumnado e facilitar a súa actualización en temáticas xurídicas alleas ás súas especialidades. Coa súa celebración o centro tamén quere propiciar o intercambio de información relativa a institucións ou réximes xurídicos polémicos, novidosos ou de actualidade e fomentar a conformación de foros de debate e discusión en temáticas de interese xurídico. Entre os temas que se abordarán nas conferencias, que se prolongarán durante todo o curso académico, están o novo sistema penal, os mercados dixitais e a protección dos consumidores e a Lei 3/2022, de 24 de febreiro, de convivencia universitaria.