Os tres obradoiros de Creación, Artesanía e Deseño de Esdemga chegan ao seu fin
O feito a man conquista a creatividade dos novos deseñadores galegos
Cada un dos participantes elaborou unha peza de moda aplicando técnicas tradicionais
No ambiente pálpase unha mestura de tradición e de vangarda, no que o emprego de técnicas da cestería dá lugar a un bolso “moi chic” ou cintos e paxarelas feitos con cintas de embalaxe. E así un total de 30 propostas resultado dos tres obradoiros de Creación, Artesanía e Deseño organizados por Esdemga, Estudos de Deseño e Moda de Galiza, “onde o feito a man non ten límites para a inspiración e a creatividade”. Definíronse tres liñas de creación para cada un dos talleres, un especializado no deseño de prendas de vestir, outro en complementos de moda e un terceiro centrado na mestura de materias de reciclaxe con fibras naturais.
Aínda que tres días poden semellar insuficientes, o certo é que todos os participantes, entre os que se inclúen estudantes de deseño de moda, de Belas Artes e profesionais do sector, foron quen de aprender a tecer nun tear manual ou de artellar unha trenza de pico, moi aplicada na elaboración dos cestos. Os alumnos máis novos recoñeceron o apaixonante de empregar ferramentas tradicionais nos seus deseños. “Gústame, é sinxelo e sinceramente estou aprendendo moito”, comenta Yesica Rocío Barros, que emprega técnicas cesteiras na súa proposta. Para a artesá Anna Champeney, o tear manual achega grandes posibilidades á hora de crear, “xa que, á diferenza do gancho, traballamos con dous grupos de fíos e, dependendo do seu entrelazado, a variedade multiplícase”.
Champeney contempla estas creacións como unha alternativa totalmente afastada ás producións en cadea das grandes marcas comerciais, exemplificando que a elaboración dun chal a man pode supor “máis de 10.000 pasadas nun tear tradicional o que se traduce en horas e horas de traballo, pero logo o cliente non entende o prezo”.