Segundo se desprende da tese de Martín Rodríguez Caeiro
As imaxes son previas á aparición da materia viva e fundamentais na súa manifestación
O autor traballou sobre o concepto de "reino imaxinal"
Para a filosofía, o imaxinal é un mundo entre o sensible e o intelixible. Na bioloxía este concepto responde ás estruturas do proceso de metamorfose. Para Martín Rodríguez Caeiro, autor da tese El reino imaginal: viaje de lo natural a lo real y viceversa é “un territorio no que o natural e o real comparten categorías”. O reino imaxinal afirma que as imaxes son anteriores á aparición da materia viva, que había imaxes antes que seres vivos e, por tanto, na aparición do vivo foi fundamental o especular. Así, os diferentes sentidos que, desde a filosofía e a bioloxía, se lle teñen dado ao concepto “imaxinal” foron empregados por Rodríguez Caeiro para darlles unha nova volta de torca e situalo no campo das Belas Artes.
Segundo explica, “o imaxinal articúlase a través do imago, a imaxinación e a imaxe” e ofrece como exemplo o reflexo dos obxectos na auga para explicalo. “Hai moitas teorías de como xurdiu a materia viva”, explica, “pero a pedra sempre se reflexou na auga e por iso o que importa e o mundo que intervén na transformación do inerte en orgánico”. Así, a súa tese sobre o reino imaxinal establece que a imaxinación está na natureza e o universo que, canda as leis universais da ciencia, existe a lei imaxinal. Precisamente esa lei é a que permite “unha conexión entre o programa xenético e o programa imaxenético”. Todo porque, segundo afirma, “a imaxinación é natureza, é universo, é xen e condición de existencia”.
Rodríguez Caeiro tamén amosa o seu interese pola dualidade, máis concretamente por “aqueles termos que anulan os contrarios, como os que traballaban os posmodernos” e cos que pode traballar ao seu gusto neste campo.