O presidente do Tribunal de Garantías presentou o seu informe anual ao Claustro
Luis Espada confirma que o número de expedientes na Universidade de Vigo é o máis baixo entre as institucións académicas españolas
De ser unha das universidades españolas que se atopaba entre as que maior número de expedientes puña en marcha o seu Tribunal de Garantías, a Universidade de Vigo, é a día de hoxe a que rexistra o numero máis baixo. Así o confirmou hoxe no seu informe anual ante o Claustro o presidente do Tribunal de Garantías, Luis Espada Recarey que detallou na súa intervención as actuacións levadas a cabo polo órgano colexiado ao longo do ano 2009, ao tempo que realizou unha serie de recomendacións coa finalidade de acadar “ a efectiva mellora da Universidade de Vigo que se consegue día a día, corrixindo aquilo que a experiencia nos indica que debe ser corrixido”, sinalou.
Na sesión na que o Claustro aprobou por asentimento os agrupamentos de centros que han de constituír as circunscricións electorais para as eleccións a Claustro Universitario do vindeiro mes de maio de 2010, Espada tamén avanzou as liñas xerais do traballo Estudo sobre a transición do alumnado da Universidade de Vigo ao traballo que dá conta dalgunhas características da actividade laboral que desempeña o alumnado da Universidade matriculado nos últimos cursos, así como das súas expectativas e posibilidades efectivas de incorporación ao mercado laboral.
A actuación do Tribunal en cifras
Tras lembrar que o Tribunal de Garantías centra as súas actuacións na instancia de parte, por unha banda e no oficio, pola outra, Espada confirmou que o pasado ano o número de consultas e intervencións foi de 82 e o de expedientes, 14, unhas cifras que contratan coas de hai unha década cando os expedientes foron 73 e as consultas e intervencións 40. “No primeiro ano de actuación do Tribunal”, apuntou Espada, “o número de expedientes superaba ao de entrevistas e consultas, proceso que se foi mitigando co tempo e así podemos dicir que en número de expedientes/número de colectivo universitario era dos máis altos entre todas as universidades españolas e actualmente é o máis baixo”.En canto ás entrevistas que deron lugar a consultas e intervencións, das 82 totais, 69 corresponderon ao sector estudantes e 13 ao PDI. Se para o estudantado a revisión de exames supuxo case o 35% do total de consultas, seguido do horario de bibliotecas (11%), o sistema de avaliación curricular (11%) e os créditos de libre elección (8%), no caso do persoal docente e investigador (PDI) o aparcamento cun case un 31%, os comentarios ofensivos aparecidos en internet (23%) e a situación de baixa por enfermidade e a renovación do contrato de profesor asociado (15%), acapararon as porcentaxes máis elevadas de consultas.
En canto aos expedientes alumnado e PDI repártense ao 50% o total dos 14 rexistrados. Por áreas temáticas dous corresponderon a revisión de exame e outros dous a non renovación de contrato, mentres que o resto foron por non devolución de taxas deportiva, non celebración de eleccións no departamento, problemas para obter unha certificación ou forma de cualificación dun exame.
Reflexións e recomendacións
A exposición do labor desenvolvido polo Tribunal de Garantías que tamén atendeu o pasado ano as consultas de máis dunha vintena de defensores doutras universidades, finalizou cunha serie de reflexións e recomendacións nas que Luis Espada volveu poñer de manifesto a necesidade de loitar contra o absentismo estudantil ás clases lectivas . “A Universidade ten que conxugar”, afirmou Espada “un ensino que está centrado principalmente na transmisión de coñecemento con outro tipo de ensino que prime as actitudes e competencias do alumnado ao longo da súa fase educativa. Iso vai esixir unha maior atención personalizada co obxectivo de mellorar a calidade, e ao mesmo tempo, a equidade”.Pola súa banda as recomendacións co presidente do Tribunal de Garantías centráronse na necesidade de cuantificar todo o labor do alumnado ponderándose libremente cada apartado; unha maior celeridade na entrega tanto do Suplemento Europeo dos Títulos como os títulos oficiais; a constitución rigorosa e estrita dos tribunais extraordinarios de 5ª, 6ª e 7º convocatorias, así como a súa corrección por parte dos tribunais correspondentes e a necesidade dunha preparación específica para o alumnado matriculado en titulacións de ciclo curto (o 42% do total da Universidade), incidindo no obxectivo de “ensinar a pensar, proceso que implica analizar, sintetizar e sacar conclusións”, explicou Espada.
Realidades e expectativas do alumnado en relación co mundo laboral
Algo máis dun 25% do alumnado da Universidade de Vigo traballou algunha vez durante a realización dos seus estudos, sendo a empresa privada o ámbito maioritario (59%) no que desenvolveron a súa actividade que só nun 11,7% dos casos permitiulles aplicar os coñecementos adquiridos nas aulas. Estes datos aparecen recollidos no Estudo sobre a transición do alumnado da Universidade de Vigo ao traballo do que Espada avanzou hoxe as liñas xerais e que se ven a sumar ao editado polo Consello Social centrado no grao de satisfacción do alumnado coa Universidade de Vigo.O estudo realizado a partir dunha enquisa aplicada a 881 estudantes matriculados no último curso de titulacións propias da Universidade de Vigo, tamén revela que os estudantes presentan unha taxa de emprego actual do 19,5%, sendo, de novo a empresa privada na que de xeito maioritario (61,6%) desenvolven a súa actividade. En canto ás expectativas de inserción na vida profesional, o alumnado da Universidade de Vigo manifestou de xeito maioritario (77,4%) estar satisfeito coas súas posibilidades de inserción laboral, sendo o ámbito tecnolóxico no que maior grado de satisfacción existe e o experimental o que menos. O estudo tamén revela que as ocupacións que presentan unha proporción de aspiración por parte do estudantado son ade profesional de alto rango (20.9%), funcionario ou profesor (14,3%) e profesional con mando intermedio (11,6%).