Patricia Díaz e Iago Fernández, de Elogia Media, expuxeron no campus as vantaxes da comunicación onl
Marca e cliente manteñen un diálogo íntimo a través da rede
Os profesionais botan man de ferramentas virtuais para facer un seguimento das reaccións do usuario
Que Google presente un anuncio dunha axencia de viaxes ao usuario que previamente realizou unha busca de destinos turísticos, non é froito da casualidade, senón resultado do emprego de ferramentas que as marcas teñen contratado para dirixirse de forma personalizada a súa clientela. Sobre as posibilidades comunicacionais que internet abre a un negocio “permitindo levar a cabo accións concretas para cada un dos públicos”, Patricia Díaz e Iago Fernández, xestores de comunicación da empresa de marketing Elogia Media, compartiron co alumnado de Publicidade e Relacións Públicas as vantaxes das plataformas de comunicación online máis coñecidas como social media, ou o que é o mesmo, Facebook, Twitter ou blogs.
Tanto Díaz como Fernández destacaron que internet non é o futuro, senón o presente, xa que “é o lugar onde se pode atopar a calquera e tamén a todos os clientes”. Advertiron que empresa que non se faga presente no mundo virtual, “empresa que perde unha grande oportunidade de negocio”, ao renunciar a un espectro de acción que crea valor de marca “a través dunha comunicación personalizada inmellorable”, engadiron.
A clave, “vixiar” ao usuario
A gran diferenza entre unha estratexia publicitaria convencional e online atópase no papel que xoga o receptor da mensaxe. Mentres que os medios tradicionais lanzan o anuncio, “internet permite vixiar a reacción do usuario”, aclarou Díaz, ao quedar reflectidas as súas opinións “en Facebook, en Twitter, no seu blog...”. Esta dispoñibilidade de información permítelle ás marcas manter unha acción proactiva na detección de oportunidades e de accións prexudiciais a través de ferramentas sinxelas e gratuítas “como buscas en Google co nome da empresa, programación de alertas con palabras clave, seguimento dos principais foros que falen sobre o negocio...”, exemplificou Díaz.Un dos sectores que mellor está aproveitando os beneficios dos social media son os da cosmética e a moda. En este caso a clave reside na detección dos influencers, persoas anónimas especialistas no tema con moitos seguidores na rede, “que as marcas localizan para que de algunha forma pasen a traballar para eles”. Así, moitos blogs sobre moda “son a plataforma ideal para que as marcas presenten as súas novas liñas de deseño”, ou canais en Youtube sobre como maquillarse, “de grande utilidade para a promoción de cosméticos”.