Nunha mesa redonda programada en PontevedraDebut
Os alumnos de Esdemga coñecen os retos do sector téxtil español
Poida que a crise económica non sexa o mellor momento para comezar unha carreira profesional. Ou poida que si, cun bo produto, cantidades inxentes de creatividade, moito traballo e un chisco de sorte. Hai moitas variables a ter en conta no deseño dese plan e os alumnos de Esdemga recibiron este venres algún consellos de profesionais vencellados coa comunicación de moda. Diego Íñiguez, director de Imaxe de El Caballo; Jaime Pla, director de Nodo Moda; Daniel Cantó, redactor xefe de Neo Moda Barcelona; e Andrés Aberasturi, comisario de El Ego de Pasarela Cibeles e director de Pelonio, afondaron nos retos que o sector téxtil lles plantexa aos novos deseñadores.
O paradigma de montar unha marca propia acabados de saír da escola foi unha das primeiras ideas que se viu abaixo segundo as aportacións dos poñentes. Todos coincidiron en sinalar que cómpre coñecer antes todos os segredos do sector e amosaron a integración no departamento de deseño dunha empresa como unha “saída con moito máis sentido cando aínda non se ten experiencia”, apuntou Iñíguez. O reto é atopar un nicho nun mercado moi globalizado, algo aínda máis complicado polo feito de “a maioría de tendas españolas están seleccionando marcas estranxeiras e as españolas están pasando por un mal momento porque non souberon crear uns niveis de marca atractivos para o público”, apuntou Pla.
Outro dos aspectos que convén mimar é o da prensa. Daniel Cantó asegurou que “o xornalismo está vivindo un momento de rexuvenecemento das voces que falan na moda”, que coas novas tecnoloxías como ferramenta “existen blogs con máis peso que as publicacións tradicionais”. De feito, a imaxe de luxo que as publicacións canónicas crearon como necesidade para vender desfaise coa crise e sitúaas fronte a un dilema editorial “o de decidir se son publicacións de entretemento ou de moda”. Cantó tamén apuntou á “reasimilación que a xente da rúa fai da moda” como un aspecto que cada vez inflúe máis nas marcas.