O alumno de Comunicación Audiovisual Julián Maguna dirixiu 'Narci', que se estreará o 10 de outubro
Persoas con discapacidade demostran o seu verdadeiro talento dando forma a unha curtametraxe
O cineasta catalán Agustí Vila atópase rodando nestes días en Vigo un documental sobre esta iniciati
Dotalos dos coñecementos técnicos necesarios e animalos a dar renda solta a súa imaxinación. Iso é o que buscaba achegar a nove persoas con discapacidade a iniciativa Igual Arte Filim Project. Baixo a coordinación do estudante de Comunicación Audiovisual Julián Maguna leváronse a cabo, no centro ocupacional para persoas con capacidades diferentes Igual Arte de Vigo, uns obradoiros nos que estes nove alumnos aprenderon o necesario para encargarse do guión e a gravación de Narci, unha curtametraxe dirixida por Maguna. A experiencia resultou todo un proceso de “aprendizaxe mutua”, segundo destaca este estudante, que chamou a atención do director Agustí Vila, que nestes días grava en Vigo un documental sobre esta iniciativa.
“Case sen querelo, o proxecto creceu a pasos de xigante”, recoñece Maguna, que admite que o interese amosado por Vila, un cineasta premiado en festivais como o Karlovy Vary (República Checa), converteuse no “broche de ouro” a unha experiencia formativa iniciada meses atrás. Coa colaboración da Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, “que foi de grande axuda ao prestarnos o material necesario para poder levar a cabo os talleres e a rodaxe”, o Igual Arte Film Project naceu “como un punto de encontro entre persoas sen experiencia en narracións audiovisuais e un equipo de profesionais de sector” que compartían un obxectivo, dar forma, man con man, a unha curtametraxe.
Coa idea de dotar aos que serían os seus futuros autores dos coñecementos técnicos necesarios, o proxecto comezou con dous obradoiros, impartidos por membros da asociación Samthing Visual, que preside Maguna. Cinco alumnos e alumnas participaron nun taller de guión, mentres que outros catro “formáronse en aspectos técnicos e aprenderon a manexar as cámaras, os focos...”. Non en van, se ao primeiro grupo lle correspondía idear a trama, o segundo ía situarse á fronte da rodaxe, coa colaboración de varios membros da asociación.