López Nores lidera un proxecto europeo para achegar a historia á sociedade a través das novas tecnol
Queres ser un dos 300 espartanos que loitou na batalla das Termópilas?
O Grupo SSI idea un dispositivo para mergullar aos participantes en feitos históricos como se fora u
300 espartanos loitando no paso das Termópilas contra o imperio de Jerjes para intentar frear o avance da invasión persa. Foron moitos os que se interesaron por esta parte da historia grazas á película de Zack Snyder, pero ¿e se se puidera vivir en primeira persoa? Iso é o que se poderá facer realidade con REENACT, un proxecto europeo liderado polo profesor Martín López Nores e que levará a cabo o grupo de investigación Servizos para a Sociedade da Información (SSI), do departamento de Enxeñaría Telemática da Universidade de Vigo. O obxectivo principal é crear e “probar” un dispositivo tecnolóxico que permita mellorar a comprensión de feitos históricos a través de experiencias colectivas. O punto de partida, as innumerables guerras e batallas que configuraron a evolución da humanidade. “A miúdo a pedagoxía limítase a contar datos, correndo o risco de que acontecementos cruciais queden simplificados ata chegar a parecer que suceden porque si. Pero nada é así de sinxelo na realidade e a xente perde unha información valiosa sobre os motivos, decisións, consecuencias…”, explica López Nores.
Os participantes poderán ver a súa posición e a dos seus compañeiros e contrincantes dentro dun campo de batalla no que se colocarán elementos adicionais que se superpoñerán á contorna real. Os movementos dos xogadores quedan rexistrados para que despois, nunha segunda fase, varios expertos lles expliquen ata qué punto a recreación é fiel ao sucedido na realidade e lles axuden a identificar todos aqueles aspectos relevantes que deciden sobre quen gaña a batalla, como a superioridade tecnolóxica dun dos opoñentes. Xa na última parte abrirase un debate colectivo sobre as consecuencias dos conflitos nas que os xogadores poden, unha vez máis a través dos seus móbiles, participar e comprobar “cómo de distintas serían as cousas se os acontecementos foran por outro camiño”.
A Universidade de Vigo traballará cóbado con cóbado coa Fundación do Mundo Helénico (FHW), unha rede de museos cunha aposta moi decidida por achegar a historia ao público xeral a través das novas tecnoloxías. A rede de colaboración esténdese a un consorcio formado por 20 socios entre os que figuran as universidades de Southampton (Reino Unido), a National Technical University of Athens (Grecia), a Katholieke Universiteit Leuven (Bélxica), a Graz University of Technology (Austria) e a do Peloponeso (Grecia); centros de investigación de Austria, Francia, Luxemburgo e Polonia e empresas tecnolóxicas de España, Austria, Reino Unido e Suecia.
Neste momento e ata final de ano, a investigación centrarase en facer o inventario da tecnoloxía que pode achegar cada un dos socios para definir os obxectivos para os vindeiros meses. O seguinte paso sería implementar e probar todos os compoñentes da solución tecnolóxica atopada e, xa no verán de 2013, instalar o dispositivo nas dependencias do FHW en Atenas e facer experimentos con grupos de xogadores recreando a batalla das Termópilas.
Como nun xogo de rol
Para encher ese baleiro de coñecementos en historia o grupo SSI propón agrupar a persoas e involucralos na recreación de batallas, sempre guiados por dispositivos móbiles táctiles que lles proporcionen unha visión de realidade aumentada similar á de un xogo de rol en liña con moitos participantes. “É como darlle a volta a unha luva e poñela co de dentro para fóra. Durante a recreación os usuarios moveranse por un espazo determinado seguindo as instrucións que lle marcan os móbiles e tomando decisións segundo o rol que lle toque desenvolver no xogo”, explica o profesor.Os participantes poderán ver a súa posición e a dos seus compañeiros e contrincantes dentro dun campo de batalla no que se colocarán elementos adicionais que se superpoñerán á contorna real. Os movementos dos xogadores quedan rexistrados para que despois, nunha segunda fase, varios expertos lles expliquen ata qué punto a recreación é fiel ao sucedido na realidade e lles axuden a identificar todos aqueles aspectos relevantes que deciden sobre quen gaña a batalla, como a superioridade tecnolóxica dun dos opoñentes. Xa na última parte abrirase un debate colectivo sobre as consecuencias dos conflitos nas que os xogadores poden, unha vez máis a través dos seus móbiles, participar e comprobar “cómo de distintas serían as cousas se os acontecementos foran por outro camiño”.
A primeira proba, en Grecia
Este experimento forma parte do proxecto EXPERIMEDIA, centrado en investigar sobre as tecnoloxías e a internet do futuro, as redes sociais, a realidade aumentada, a xeolocalización, a web semántica ou a personalización de contidos sempre vencellado a eventos moi concretos. “Para nós este proxecto supón dar un paso adiante no aumento do impacto da nosa actividade de investigación, pero tamén é unha oportunidade de consolidar colaboracións e gañar en know how de cara á consecución de novos proxectos deste tipo nos vindeiros anos”, subliñou López Nores.A Universidade de Vigo traballará cóbado con cóbado coa Fundación do Mundo Helénico (FHW), unha rede de museos cunha aposta moi decidida por achegar a historia ao público xeral a través das novas tecnoloxías. A rede de colaboración esténdese a un consorcio formado por 20 socios entre os que figuran as universidades de Southampton (Reino Unido), a National Technical University of Athens (Grecia), a Katholieke Universiteit Leuven (Bélxica), a Graz University of Technology (Austria) e a do Peloponeso (Grecia); centros de investigación de Austria, Francia, Luxemburgo e Polonia e empresas tecnolóxicas de España, Austria, Reino Unido e Suecia.
Neste momento e ata final de ano, a investigación centrarase en facer o inventario da tecnoloxía que pode achegar cada un dos socios para definir os obxectivos para os vindeiros meses. O seguinte paso sería implementar e probar todos os compoñentes da solución tecnolóxica atopada e, xa no verán de 2013, instalar o dispositivo nas dependencias do FHW en Atenas e facer experimentos con grupos de xogadores recreando a batalla das Termópilas.