Impartiranse seis cursos, con 21 edicións, dos que poderán beneficiarse máis de 500 persoas

Reigosa cualifica de “éxito moi salientable” os 1,1 millóns de euros acadados pola UVigo nas axudas do Ministerio de Transportes

Con inscrición aberta, arrancarán en outubro nos campus de Ourense e Vigo

• Entidades Colaboradoras
  • Público externo
  • Reitor
  • TIC
  • Institucional
D. Besadío DUVI 14/09/2023

A finais de agosto fíxose público que Vigo era unha das 16 universidades españolas beneficiarias das axudas que concedía o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, con cargo a fondos europeos, para impartir formación en materia de dixitalización e sustentabilidade no ámbito do transporte e a mobilidade. Repartíronse en total 9,9 millóns de euros, dos que a institución académica viguesa conseguiu 1,1 millóns, o que supón preto do 10% do orzamento total da convocatoria, un “éxito moi salientable”, tal e como explicou o reitor Manuel Reigosa nunha rolda de prensa, celebrada este xoves no edificio Redeiras, na que estivo acompañado polo vicerreitor de Titulacións e Innovación Docente, Alfonso Lago, e o vicerreitor do campus de Ourense, Javier Rodríguez Rajo, e que contou tamén coa asistencia dos coordinadores dos cursos e dos responsables dos centros implicados.

A resolución das axudas asignou á UVigo un total de 1.081.050 euros para organizar 21 accións formativas “que encaixan perfectamente no que queremos facer, así como no paradigma da Declaración de Lisboa e tamén de Boloña, onde o grao de desenvolvemento xa é total en grao, mestrado e doutoramento, pero onde aínda queda moito por avanzar en todo o que se refire á formación permanente ao longo da vida, tanto para os nosos egresados como para o conxunto da poboación”, salientou o reitor, quen fixo fincapé na importancia de estar “moi atentos” aos ventos que chegan de Europa e que, “falan precisamente diso, de formación continúa e de partillar o coñecemento”. Reigosa relacionou tamén este éxito coa capacidade que teñen as diferentes escolas e facultades e o seu profesorado en cousas que están directamente vinculadas co avance da sociedade europea no seu conxunto, entre elas a dixitalización, e todo aquilo que ten que ver co transporte, a loxística e a mobilidade. “Non hai máis que celebrar esta consecución e que sexamos quen de axudar a formar unha sociedade máis competitiva e tamén máis próspera”, recalcou o reitor.

Vigo foi unha das universidades mellor valoradas

Pola súa banda, o vicerreitor de Titulacións e Innovación Docente, Alfonso Lago, agradeceu a implicación que tiveron nesta convocatoria todos os centros, particularmente, a Escola Superior de Enxeñaría Informática no campus de Ourense, e a Facultade de Comercio e a Escola de Enxeñería Industrial, no de Vigo; así como todo o esforzo que se fixo desde a Escola Aberta de Formación Permanente, especialmente pola súa directora, a profesora Mª José Moure. “Fomos capaces de competir nunha convocatoria de concorrencia aberta do Ministerio de Transportes a un programa no que se podían presentar todas as universidades, tanto públicas como privadas”, explicou o vicerreitor, moi satisfeito de que a UVigo fose unha das 16 universidades seleccionadas e, máis concretamente, “a cuarta mellor valorada”.

Pola súa banda o vicerreitor do campus de Ourense, Javier Rodríguez Rajo, subliñou a idea de que estes cursos “non só suporán unha oportunidade para poder aprender dun elenco de expertos profesionais en materia de dixitalización, senón tamén, para establecer conexión e colaboración entre entidades públicas, entidades privadas e profesionais do sector”, apuntou o vicerreitor, quen se amosou convencido de que ao abranguer unha formación híbrida, “poida chegar aos profesionais actuais e futuros da provincia interesados na dixitalización do sector do transporte e da loxística”. A isto engadiu o “orgullo” que supón que a impartición desta formación poida estenderse a toda España a través de diferentes edicións e o agradecemento á súa predecesora no cargo, Elena Rivo, “pola súa colaboración na definición da proposta e sobre todo por acadar que un gran número de empresas e institucións impulsaran as solicitudes presentadas”.

Dous cursos en Vigo e catro en Ourense, tamén con modalidade virtual

Con inscrición xa aberta, impartiranse un total de seis cursos, todos eles de balde e abertos a toda a cidadanía europea ou residentes no territorio español, sen necesidade da ABAU ou de formación universitaria previa. Xa está aberto o prazo de inscrición, e a matrícula e o inicio das clases prevense para o vindeiro mes de outubro, tal e como indicou o vicerreitor de Titulacións.

Os cursos, de 15 créditos ECTS de duración, impartiranse entre os campus de Vigo e Ourense. A cidade olívica acollerá dúas das titulacións: Tecnoloxías de dixitalización aplicadas á loxística industrial, na sede campus da Escola de Enxeñería Industrial, e Innovación no modelo de negocio da nova mobilidade, na Facultade de Comercio.

No caso do campus de Ourense o centro neurálxico destas formacións será a Escola Superior de Enxeñaría Informática, onde se levarán a cabo catro acción formativas, dándolle ao alumnado a posibilidade de escoller entre a modalidade presencial ou ben atender ás clases de forma virtual. Ofértanse en total catro cursos: Transformación áxil das organizacións; Infraestruturas de datos aplicados ao sector do transporte, Dixitalización do sector transporte e loxística e Comunicación dixital para a mobilidade.