O catedrático da Universidad de Trieste, Fulvio Longato, ofreceu o último relatorio
O Symposium de Poio pon o punto e final á súa décima edición cunha reflexión sobre as competencias culturais e sociais
Presentáronse máis de 120 comunicacións ao longo de tres días
A perspectiva italiana do proceso de Boloña e a aproximación á rede de competencias culturais EUniCult que ofreceu o catedrático de Filosofía da Universidad de Trieste, Fulvio Longato, pechou este mércores o X Symposium Internacional de Poio, no que teñen participado máis de 300 expertos. Deste xeito, pónselle punto e final a unha cita que xa é un referente na reflexión do practicum porque desde 1987 vén construíndo un discurso multidimensional desta ferramenta de formación.
Longato, que foi presentado polo presidente do comité de Poio’09 e alma mater destes encontros, Miguel Zabalza, abordou na primeira parte da súa intervención a implantación do Espazo Europeo de Educación Superior. Sen confrontar os perigos de mercantilización da Universidade e da falta de financiación do proceso que centran as críticas contra Boloña, o profesor sinalou que esta situación trouxo dous aspectos positivos: “a aceleración dunha reflexión no interior da Universidade sobre a finalidade e funcións da educación superior” e unha chamada “a saír das autorreferencias”. Pola contra, Longato denunciou “a alta burocratización do proceso”, que en non poucas ocasións chega a converterse na principal preocupación, “co perigo de perder de vista o verdadeiro sentido de Boloña”. Ao mesmo tempo, sinalou que das dúas dimensións que o Tratado de Maastrich lle outorga á Universidade, a de contribuír ao desenvolvemento económico e a da construción dunha dimensión cultural europea, só a primeira consta con ferramentas específicas para a súa promoción.
A rede EUniCult
Precisamente para promover no contexto universitario o fomento das competencias culturais e sociais “como parte integrante da formación do cidadán-estudante europeo”, Longato deu a coñecer a creación da rede EUniCult. Esta rede, que actualmente está integrada por catorce universidades europeas entre as que se atopan a de Trieste, Urbino, Verona, Lisboa, Berlín ou a Autónoma de Madrid, fomenta o intercambio de proxectos curriculares e traballa na definición das competencias culturais e sociais que pretende promover. “O que xa temos claro é que a noción de cultura ten que estar mediada pola diversidade e a relación complementaria entre ciencias naturais e humanísticas”, sinalou. Todo porque, segundo indicou, “tanto as competencias culturais como as propias da formación deben estar reflectidas no practicum”.Longato tamén considerou que a responsabilidade social é unha vía “para a administrar o cambio e conciliar o desenvolvemento social co aumento da competitividade” e neste marco, pode actuar como o vínculo entre empresas e universidades na posta en marcha de bos practicum.