A tese de Almudena Fernández delimita un novo marco teórico da pintura
Ampliando os límites desta disciplina máis aló do pincel, o marco ou a bidimensionalidad
Se só podemos considerar pintura aquelas representacións feitas con pintura e pincel, enclaustradas no espazo do marco, sen chegar a conquistar a terceira dimensión e totalmente alleas ao tempo real, moitas das manifestacións pictóricas dos últimos tempos quedarían fóra desta categoría. Este mesmo pensamento asaltou a Almudena Fernández ao decatarse de que o seu traballo “comezaba a derivar en presupostos pictóricos que rompían as convencións vinculadas tradicionalmente á categoría de pintura” e creoulle a necesidade de xustificar a súa práctica dende un novo marco teórico, cuestionando ditas convencións.
Toda esa investigación queda agora recollida na súa tese O que a pintura non é. A lóxica da negación como afirmación do campo expandido na pintura, cualificada con sobresaínte cum laude e dirixida por Juan Carlos Meana, e conclúe que a “lóxica relacional por oposición demostra que na postmodernidade a pintura desenvólvese nun ‘campo estendido’”.
Nesta viaxe cara á dotación dun novo marco teórico, Fernández tirou do concepto de “escultura no campo estendido” co que Rosalind Krauss redefiniu a heteroxeneidade das manifestacións artísticas de finais dos anos sesenta. No seu ensaio Krauss xa apuntara unha posibilidade de estensión no ámbito da pintura, “unha posibilidade que para el viría da man das técnicas reproductoras, da imaxe múltiple”, explica. Máis aló diso, Fernández quixo ampliar esa posibilidade para dar cabida a unha práctica pictórica que, incluso antes dos anos sesenta, presentaba rupturas dunha radicalidade que obrigaba a redefinir a categoría de pintura. “Aplicando a lóxica inversa, negando as convencións técnicas (a materia e o pincel), as convencións estéticas e perceptivas (as herdadas pola lóxica espacial do cadro-fiestra imposta desde o Renacemento) prodúcese unha verdadeira ruptura postmoderna”, sinala.