Laura Campo é un exemplo do traballo que realizan investigadores formados en Ourense no estranxeiro

Un vaso comunicante entre o campus de Ourense e Porto

O seu traballo céntrase no fluxo do sangue cando se produce un aneurisma cerebral

Rosa Tedín DUVI 02/12/2011

Por necesidades laborais, por ampliar coñecementos, para investigar cos mellores profesionais dunha área, para experimentar outras metodoloxías de traballo ou por un pouco de todas estas causas. A traxectoria profesional dos investigadores leva consigo en moitas ocasións etapas de traballo noutros países que lles permiten continuar medrando. É o caso de Laura Campo Deaño, doutora en Física Aplicada que realizou os seus estudos no campus de Ourense e que agora investiga na Facultade de Enxeñaría da Universidade do Porto na formación e ruptura dos aneurismas cerebrais.

A súa traxectoria, salienta, segue o patrón doutros compañeiros investigadores que están actualmente no estranxeiro. Comezou realizando a Licenciatura en Física na Facultade de Ciencias de Ourense. En 2008 presentou a súa tese de doutoramento en Física Aplicada baixo a supervisión dos profesores Clara Tovar, da Universidade de Vigo, e Javier A. Borderías, do CSIC. Unha sólida formación que a levou ao estranxeiro cun contrato de posdoutoramento durante un ano e medio na Universidade Católica de Lovaina, en Bélxica, “onde se encontra o mellor grupo de reoloxía experimental e de fluídos complexos a nivel mundial”.

Reproducir as propiedades do sangue

Tras esta estancia en Bélxica conseguiu unha bolsa de posdoutoramento do Ministerio de Educación e Ciencia Portugués (Fundação para a Ciência e a Tecnologia), que lle permite realizar o seu actual traballo de investigación na Facultade de Enxeñaría da Universidade do Porto. “A investigación que levo a cabo desenvólvese no Centro de Estudos de Fenómenos de Transporte e ten por obxectivo principal a análise da influencia das propiedades viscoelásticas do sangue nos accidentes cardiovasculares, con especial atención á formación e ruptura dos aneurismas cerebrais”, salienta. Nestas enfermidades, unha debilidade na parede dunha arteria ou vea ocasiona a dilatación dun anaco da parede do vaso sanguíneo que provoca a morte nas primeiras 24 horas de case a metade das persoas que padecen un aneurisma. Unha incidencia que fai relevante, apunta, a investigación do equipo no que traballa.

Como física, o seu papel é investigar para conseguir análogos do sangue coas mesmas propiedades de fluxo do sangue real, que logo son empregados en microcanais que representan aos aneurismas para realizar o estudo do seu comportamento. “O obxectivo final é tratar de esclarecer cal é a relación entre as propiedades elásticas do sangue e as deformacións na parede do microcanal (vea ou arteria) que conducen á aparición, crecemento e ruptura do aneurisma”.

Emprendedora innovadora

Polo seu perfil e traballo investigador, Laura Campo foi elixida como un dos xoves españois que traballan en centros de investigación de todo o mundo que protagonizan o programa de TVE Emprendedores Innovadores. Unha oportunidade que a investigadora considera moi importante para amosar en España e recoñecer o traballo de calidade que están a realizar os investigadores españois en destacados centros internacionais nos que contribúen ao avance da ciencia.