University Ombuds
Son funcións da Valedora ou Valedor Universitario velar polo respecto dos dereitos e das liberdades de todos os membros da comunidade universitaria
A Valedora ou Valedor Universitario é o órgano especificamente encargado de velar polo respecto aos dereitos e ás liberdades dos membros da comunidade universitaria ante as actuacións dos diferentes órganos e dos servizos universitarios. As súas actuacións non estarán sometidas a mandato imperativo de ningunha instancia universitaria e virán rexidas polos principios de independencia e de autonomía.
Esther Pillado González
Valedora universitaria
Catedrática de Dereito Procesal na Universidade de Vigo desde febreiro de 2010, iniciou a súa actividade académica na Universidade de Santiago de Compostela onde se licenciou en Dereito e defendeu a súa tese doutoral en 1996. Incorporouse á Universidade de Vigo como profesora contratada en 1995, onde aprobou a súa oposición como titular de Universidade en 1998 e gañou a cátedra en 2010.
Durante estes anos na Universidade de Vigo compatibilizou a súa labor docente e investigadora con diversos cargos de responsabilidade. Foi secretaria xeral da Universidade de Vigo entre os anos 2006 e 2010 e directora do Departamento de Dereito Público desde 2013 ata 2019. Coordinou o Servizo de Mediación Familiar Intraxudicial de Vigo durante os anos 2012 a 2016 e é vogal permanente da sección procesual da Comisión Xeral de Codificación.
Queixas, consultas e reclamacións ante a Valedora Universitaria
Calquera membro da comunidade universitaria poderá presentar queixas, reclamacións ou consultas, individuais ou colectivas ante a Valedora Universitaria. Presentaranse por escrito en calquera rexistro da Universidade de Vigo e figurarán os datos persoais e a sinatura da ou das persoas interesadas, o número do DNI e o domicilio para os efectos de notificación.
Condicións mínimas para presentar as queixas
- Ter recorrido previamente ante as instancias administrativas ou os órganos de goberno.
- Que non sexan anónimas.
- Non ter recorrido a instancias xudiciais.
- Non estar pendentes de expediente administrativo sancionador.
- Non ter pasado máis de dous meses desde que se tivera coñecemento dos feitos.
Tramitación das queixas
As actuacións da Valedora Universitaria poderán iniciarse de oficio ou por instancia de parte. Nun prazo máximo de 15 días, a Valedora Universitaria xustificará o recibimento das queixas ou reclamacións recibidas e emitirá contestación motivada respecto de se procede ou non a súa admisión a trámite. En todos os casos, comunicaráselles ás persoas interesadas a motivación que fundamentou a inadmisión. O anterior non impedirá, non obstante, a investigación sobre os problemas xerais suscitados por estas queixas.
Entidades asociadas e vinculadas
Socios
- Red Iberoamericana de Defensorías Universitarias (RIDU)
- Conferencia estatal de defensores universitarios (CEDU)
- Red de organismos defensores de los derechos universitarios (REDDU)
- European Network of Ombudsmen in Higher Education (ENOHE)
- Rede de Provedores do Estudantado e Valedores Universitarios da Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Rede de valedores universitarios de Galicia (REDUGA)
Organismos relacionados
Documentación
Discursos do defensor universitario (DU)
- Discurso DU ao Claustro 2013
- Discurso DU ao Claustro 2014
- Discurso DU ao Claustro 2015
- Discurso DU ao Claustro 2016
- Discurso DU ao Claustro 2017
- Discurso DU ao Claustro 2018
- Discurso DU no acto dos 20 anos do Tribunal de Garantías
Ponencias do defensor universitario
- Análisis de los conflictos originados en las universidades españolas. Propuestas de solución (Monografía 2000)
- Normativa de permanencia y de evaluación por compensación de las universidades españolas. Punto de encuentro y divergencias (Monografía 2001)
- Análisis del rendimiento académico del alumnado. Evaluación curricular o por compensación. Otra forma de calificación académica (Monografía 2002)
- El Defensor de la institución universitaria /The Ombudsmen for spanish higher education institutions (Monografía 2004)
- Valoración de la asistencia a clases lectivas y entrega de copias de exámenes en las universidades españolas (español e inglés) (Monografía 2005)
- Estudio del grado de satisfacción del alumnado con la universidad (Monografía 2009)
- Estudo sobre a transición do alumnado da Universidade de Vigo ao traballo. Aplicación á Universidade de Vigo (galego, español) (Monografía 2010)
- Estudo sobre a experiencia académica dos estudantes internacionais na Universidade de Vigo (galego, español) (Monografía 2010)
- A experiencia académica do alumnado da Universidade de Vigo en programas de mobilidade internacional (galego, español) (Monografía 2010)
- Aproximación a la institución del Defensor Universitario: el caso español (artigo de libro 2013)
- Consideraciones sobre la gobernanza en el Informe de expertos para la reforma universitaria (2013)
- Reflexiones y propuestas relativas al asociacionismo de las defensorías universitarias: el caso de la Red Iberoamericana de defensorías universitarias (RIdDU) (Artigo de revista 2016)
- Contribución del Defensor Universitario a la transparencia y buen gobierno (artigo de revista 2015)
- La institución del Defensor Universitario en España: Balance y perspectivas de futuro (ponencia 2017)
Convenios
Máis información:
Edificio Filomena Dato, 2º andar
As Lagoas, Marcosende
36310 Vigo
+34 986 813 830
secvaledora@uvigo.es